Biography - Romanian

Milioane de albume vandute in Turcia si in multe alte tari, sali de concerte pline, zeci si sute de coperti de reviste din Europa si Orientul Mijlociu, aparitii la cele mai in voga emisiuni TV din lume, toate acestea il fac pe Tarkan unul din cele mai importante staruri pop .
Muzica lui Tarkan creeaza echilibrul perfect intre pop-ul vestic si ritmurile orientale. Melodiile sunt cantate in turca iar stilul sau de dans combina acordurile muzicii pop cu sensualitatea dansurilor turcesti.

Tarkan, al carui nume desemneaza o persoana puternica, s-a nascut pe 17 Octombrie 1972 in Alzey, Germania, unde a trait pana la varsta de 15 ani cand familia sa a hotarat sa se mute inapoi in Turcia. Aici, el si-a inceput studiile de muzica clasica la conservatoriile din Karamürsel si Istanbul.

La 16 ani, el deja sustinea mici concerte in cluburi si baruri. In 1993, Tarkan il intalneste pe omul care avea sa-i devina producator, in persoana lui Mehmet Sögütoglu, presedintele "Istanbul Plak", una din cele mai mari case de discuri din Turcia.
In mai putin de un an, Tarkan devine cel mai important star de pe scena muzicii pop turcesti datorita albumelor sale "Yine sensiz" (Din nou fara tine) (vandut in peste 700 000 unitati) si "Aacayipsin" (vanzari: 2 000 000 unitati in Turcia si peste 700 000 unitati in Europa). Spre sfarsitul lui 1994, s-a mutat la New York pentru a-si termina studiile la o facultate americana, incepand de asemenea sa dea o dimensiune internationala carierei sale.
Cel de-al treilea album al sau, "Ölürüm Sana" (As muri pentru tine), a fost lansat in Turica si unele tari europene precum Germania, Franta, Belgia si Anglia. In martie 1997 a inceput un turneu impreuna cu Sezen Aksu, rupranumita "Regina muzicii pop" in Turcia, care i-a si scris unele melodii (ca binecunoscuta "Simarik"). In acelasi an, Tarkan a primit premiul "Cel mai bun artist al anului" din partea asociatiei jurnalistilor din Turcia, un premiu echivalent cu un Grammy.
Cand "Simarik" si "Sikidim" au devenit super-hituri in Europa, Universal Music FRANCE a decis sa lanseze un album pentru piata europeana, compiland cele mai mari hituri ale lui Tarkan de pe al doilea si al treilea album al sau. Rezultatul a fost albumul "Tarkan", lansat si la noi in tara.
In primavara si vara anului 1999, Tarkan a sustinut o serie de concerte in Germania, Franta, Belgia, Olanda, Danemarca, Austria, Portugalia, Ucraina, Maroc, Tunisia, Rusia si chiar Australia. In luna mai a aceluiasi an, a primit premiul "Cel mai bine vandut artist turc" la World Music Awards, fapt care a atras asupra sa atentia intregii lumi, inclusiv a Americii Latine, unde s-a declansat o adevarata TARKANmanie, in special in Mexic, unde Universal Music a cerut un nou turneu in zona la sfarsitul lui 1999. Insa aceasta vizita a trebuit fi amanata, cantaretul fiind nevoit sa isi faca stagiul militar in Turcia. Acesta dureaza de obicei 18 luni insa datorita unei noi legi care permite cetatenilor turci ce locuiesc in afara tarii, contra unei sume de bani, sa scurteze stagiul militar la o luna, Tarkan si-a facut datoria catre tara in Februarie 2000.
Dupa succesul mondial al single-ului "Simarik", Tarkan a inceput inregistrarile pentru noul sau album. Acesta a fost prelucrat in studiouri din Franta, Egipt, Turcia, New York si Los Angeles (USA).
Primul single de pe acest album, intitulat "Kuzu Kuzu" a aparut in luna mai a anului 2001, albumul in sine avand sa apara in luna August (2001). "KARMA" era al cincilea album al sau, de asemenea in limba turca, si a fost lansat in 44 tari simultan. Imediat dupa lansarea acestui album, Tarkan a inceput o noua serie de concerte pentru promovare, cu show-uri mai explozive ca niciodata.
Din pacate, albumul "KARMA" nu a fost lansat si in Romania; de altfel, singurul album al cantaretului turc care poate fi gasit aici este "Tarkan".
Totodata, in aceasta perioada, Tarkan s-a decis sa incerce mai multe roluri, semnand astfel un acord cu Pepsi. Dupa ce a devenit imaginea Pepsi in Turcia, Tarkan a fost ales mascota oficiala a echipei nationale de fotbal a Turciei pentru World Cup 2002. In acest scop a inregistrat cantecul "Bir Oluruz Yolunda" (United for you), care a devenit un adevarat imn pentru fani.
In vara anului 2003, megastarul a lansat cel de-al saselea album al sau, intitulat Dudu, continand mai putine piese (5 piese si 5 remixuri) insa de foarte buna calitate! Acesta a fost primul album de acest fel care a vandut peste 1 milion de copii in Turcia, iar melodia Dudu i-a adus lui Tarkan premiul pentru melodia anului in Rusia.
In 2004 a continuat sa lucreze la imagine, lansand o gama de parfumuri intitulate Tarkan.
Anul 2006 a adus marea schimbare. Dupa lansarea in toamna lui 2005 a single-ului Bounce si la inceputul lui 2006 a celui de-al 2-lea single Start the Fire, ambele cu videoclipuri moderne si destul de pline de viata, a urmat lansarea primului album in limba engleza, cel de-al 7-lea album al cantaretului turc, Come Closer. Desi single-ul Bounce a fost lansat in 2 versiuni, una turceasca si alta germana, fiecare cu componenta diferita, dar avand la baza aceeasi piesa, albumul a fost lansat intr-o singura versiune in toata Europa. Cu acest album Tarkan a facut turul Germaniei si al Europei de Est. Albumul cuprinde 15 piese, printre care si faimoasa Shikidim, varianta in limba engleza.
Come Closer a venit si in Romania, odata cu Tarkan, care, pe 12 iulie 2006 a sustinut un concert cu adevarat incendiar la Sala Polivalenta. Albumul a fost distribuit, ca si biletele la concert, in reteaua magazinelor Diverta.
Desi albumul a fost criticat aspru, totusi, pentru munca depusa, efortul si vointa de a-l scoate la lumina, curajul de a canta intr-o limba care nu ii este nativa, Tarkan merita toata aprecierea.

Dupa o lunga asteptare, Tarkan le-a facut fanilor sai o adevarata surpriza: lansarea celui de-al 8-lea album al sau la trecera dintre ani (2007-2008). Intr-un show televizat, transmis in direct la televiziunea de stat turca, Tarkan a interpretat cateva piese de pe noul sau album, Metamorfoz. Albumul contine 10 piese exceptionale, in stiluri diferite...rock, pop, blues...
A urmat primul videoclip, Vay Anam Vay, un nou website, un nou look, mai simplu, mai relaxat, mai matur, mai sexi si sigur pe sine ca niciodata. O metamorfoza...

Noi date de concert sunt anuntate, si se actualizeaza si inmultesc de la o zi la alta. Dupa succesul extraordinar in concertul de la Londra, si lansarea imediata a celui de-al 2-lea videoclip de pe albumul Metamorfoz, si anume Pare Pare (videoclip filmat intr-o singura zi in Istanbul), se anunta o vara foarte bogata in concerte...si cine stie, poate si un nou fan meeting ;) Nu putem decat sa speram! :)